Terapia zajęciowa

Cel studiów

Celem studiów podyplomowych jest uzyskanie kompetencji niezbędnych do podejmowania różnorodnych działań na rzecz promocji zdrowia i zapobiegania niepełnosprawności. Zdobyte umiejętności pozwolą na działania w zakresie poprawy dobrostanu fizycznego, psychicznego i społecznego jednostek i grup, dla poprawy integracji społecznej i aktywizacji zawodowej, w formie bezpośredniej terapii albo w obszarze organizowania wsparcia osób z ograniczeniami w funkcjonowaniu, osób z niepełnosprawnością oraz osób społecznie wykluczonych.

Zakres uzyskanych kompetencji umożliwia absolwentom stosowanie technik terapii w interdyscyplinarnych zespołach oraz indywidualnej praktyce terapeutycznej.

Adresaci studiów

Studia podyplomowe przeznaczone są dla wszystkich absolwentów szkół wyższych, a w szczególności pracowników socjalnych, pedagogów, pracowników jednostek pomocy społecznej, służby zdrowia, instytucji przeznaczonych dla osób starszych i niepełnosprawnych.

Absolwent uzyskuje kompetencje w zakresie terapii zajęciowej umożliwiające podjęcie pracy w instytucjach takich jak:

  • szpitale
  • centra rehabilitacyjne
  • pensjonaty dla osób starszych
  • wszelkie placówki wsparcia społecznego
  • szkoły
  • zakłady karne
  • ośrodki reorientacji zawodowej
  • prywatna praktyka
  • ośrodki dla dzieci i dorosłych z urazami mózgu
  • ośrodki/zakłady pracy chronionej

a także w innych instytucjach działających na rzecz osób z ograniczeniami w funkcjonowaniu (m.in. osób z niepełnosprawnością).

Forma studiów

Kształcenie realizowane jest w systemie studiów niestacjonarnych, na zjazdach prowadzonych raz w miesiącu, w soboty i niedziele.

Czas trwania studiów

Liczba semestrów: 2
Liczba godzin: 210

Program studiów

W programie studiów realizowane będą zagadnienia:

  1. Artterapia.
  2. Bajkoterapia.
  3. Ergonomia i adaptacja w czynnościach życia codziennego.
  4. Kynoterapia.
  5. Podstawowe modele i praktyki w terapii zajęciowej- metodyka pracy terapeuty zajęciowego.
  6. Podstawy logopedii z elementami języka migowego.
  7. Podstawy warsztatu muzykoterapeutycznego w terapii zajęciowej.
  8. Taniec terapeutyczny oraz prozdrowotne formy tańca.
  9. Terapia zajęciowa dzieci z elementami wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz terapii behawioralnej.
  10. Terapia zajęciowa osób starszych z elementami biogerontologii.
  11. Terapia zajęciowa osób z dysfunkcjami neurologicznymi.
  12. Terapia zajęciowa osób z trudnościami uczenia się oraz niepełnosprawnością intelektualną.
  13. Wprowadzenie do terapii zajęciowej.

Warunki ukończenia studiów

Warunkiem ukończenia studiów jest napisanie i obrona pracy dyplomowej.

English
version
Zamknij Informujemy, że korzystamy z tzw. ciasteczek do przechowywania wybranych informacji w urządzeniu użytkownika.
Jeśli nie akceptujesz tego, możesz zablokować mechanizm ciasteczek w przeglądarce.
Jakie informacje zapisujemy i w jakim celu? Czym są ciasteczka? Jak je zablokować?