Studia podyplomowe kierowane do osób posiadających dyplom ukończenia studiów wyższych na kierunkach prawo/ administracja/ ekonomia/ zarządzanie. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku pracy, Uczelnia przygotowała studia dedykowane tematyce przygotowania praktycznego do wykonywania funkcji Sekretarza w jednostkach samorządu terytorialnego.

Cel studiów

Celem studiów jest przekazanie kompleksowej, praktycznej wiedzy z zakresu planowania, zarządzania i sprawowania kontroli nad organizacją pracy urzędu, jako jednostki organizacyjnej jednostek samorządu terytorialnego, kierowania zespołem pracowników oraz wykorzystania narzędzi do zarządzania i budowania strategii funkcjonowania jednostki samorządu terytorialnego.

Adresaci studiów

Program studiów jest dostosowany do słuchaczy, którzy pełnią już funkcję Sekretarza, jak również pracowników komórek organizacyjnych oraz administracyjno-prawnych, którzy chcieliby rozpocząć swoją karierę w tym zakresie w sektorze samorządowym. Kierunek dedykowany jest także dla osób, które mają doświadczenie jako pracownicy innych wydziałów merytorycznych jednostek samorządu terytorialnego, a chcą ukierunkować swój rozwój zawodowy w kierunku zarządzania organizacją i zasobami ludzkimi.

Atutem studiów jest kompleksowy program systematyzujący zagadnienia prawne, organizacyjne i proceduralne niezbędne do wykonywania zawodu Sekretarza w jednostkach samorządu terytorialnego.

Czas trwania studiów

Licz­ba se­me­strów: 2
Licz­ba go­dzin dydaktycznych: 180

Program studiów

Studia podyplomowe Sekretarz w jednostce samorządu terytorialnego mają na celu zdobycie przez uczestników studiów wiedzy oraz kompetencji w zakresie:

  • Obowiązujących regulacji prawnych w zakresie funkcjonowania jednostek samorządu terytorialnego,
  • Tworzenia, organizowania i likwidowania jednostek organizacyjnych i pomocniczych w JST,
  • Zasad przygotowania i realizacji, planów, programów i strategii w JST,
  • Zasad organizowania współpracy z organem stanowiącym i wykonawczym w JST,
  • Funkcjonowania i roli samorządu terytorialnego w zarządzaniu publicznym,
  • Zarządzania zespołami ludzkimi i organizacją pracy w urzędzie,
  • E-administracji z AI w budowaniu marki urzędu,
  • Sprawowania nadzoru właścicielskiego w JST,
  • Narzędzi audytu i kontroli zarządczej w JST,
  • Zarządzania dostępem do informacji publicznej.

Warunki ukończenia studiów

Studia kończą się egzaminem podyplomowym.

Jesteś zainteresowany naszą uczelnią? Czekamy na Ciebie!