Rodzaj studiów
Studia Podyplomowe
Czas trwania
Rok (2 semestry)
Forma
Niestacjonarne
(zajęcia hybrydowe)
Cena
5 500 zł
Studia podyplomowe kierowane do osób posiadających dyplom ukończenia studiów wyższych na kierunkach prawo/ administracja/ ekonomia/ zarządzanie. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku pracy, Uczelnia przygotowała studia dedykowane tematyce przygotowania praktycznego do wykonywania funkcji Sekretarza w jednostkach samorządu terytorialnego.
Cel studiów
Celem studiów jest przekazanie kompleksowej, praktycznej wiedzy z zakresu planowania, zarządzania i sprawowania kontroli nad organizacją pracy urzędu, jako jednostki organizacyjnej jednostek samorządu terytorialnego, kierowania zespołem pracowników oraz wykorzystania narzędzi do zarządzania i budowania strategii funkcjonowania jednostki samorządu terytorialnego.
Adresaci studiów
Program studiów jest dostosowany do słuchaczy, którzy pełnią już funkcję Sekretarza, jak również pracowników komórek organizacyjnych oraz administracyjno-prawnych, którzy chcieliby rozpocząć swoją karierę w tym zakresie w sektorze samorządowym. Kierunek dedykowany jest także dla osób, które mają doświadczenie jako pracownicy innych wydziałów merytorycznych jednostek samorządu terytorialnego, a chcą ukierunkować swój rozwój zawodowy w kierunku zarządzania organizacją i zasobami ludzkimi.
Atutem studiów jest kompleksowy program systematyzujący zagadnienia prawne, organizacyjne i proceduralne niezbędne do wykonywania zawodu Sekretarza w jednostkach samorządu terytorialnego.
Czas trwania studiów
Liczba semestrów: 2
Liczba godzin dydaktycznych: 180
Program studiów
Studia podyplomowe Sekretarz w jednostce samorządu terytorialnego mają na celu zdobycie przez uczestników studiów wiedzy oraz kompetencji w zakresie:
- Obowiązujących regulacji prawnych w zakresie funkcjonowania jednostek samorządu terytorialnego,
- Tworzenia, organizowania i likwidowania jednostek organizacyjnych i pomocniczych w JST,
- Zasad przygotowania i realizacji, planów, programów i strategii w JST,
- Zasad organizowania współpracy z organem stanowiącym i wykonawczym w JST,
- Funkcjonowania i roli samorządu terytorialnego w zarządzaniu publicznym,
- Zarządzania zespołami ludzkimi i organizacją pracy w urzędzie,
- E-administracji z AI w budowaniu marki urzędu,
- Sprawowania nadzoru właścicielskiego w JST,
- Narzędzi audytu i kontroli zarządczej w JST,
- Zarządzania dostępem do informacji publicznej.
Warunki ukończenia studiów
Studia kończą się egzaminem podyplomowym.